De heenreis naar Rochester - Reisverslag uit Rochester, Verenigde Staten van Rachnel Kramer - WaarBenJij.nu De heenreis naar Rochester - Reisverslag uit Rochester, Verenigde Staten van Rachnel Kramer - WaarBenJij.nu

De heenreis naar Rochester

Blijf op de hoogte en volg Rachnel

16 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Rochester

Hello this is Rachel! Want zo heet ik hier, Rachnel kunnen ze niet uitspreken. Wen er dus maar vast aan :). Op dit moment zit ik in mijn kingsize hotelbed in Rochester naast Anne en Emma, mijn leuke reisgenootjes. We zijn er bijna! Rochester is een tussenplek, maandag worden we opgehaald door iemand van de Universiteit en naar Geneseo gebracht. Helemaal niet erg want nu hebben we twee dagen de tijd om onze jetlag weg te werken en shoppen. Het afscheid van mijn lieve ouders en zusje op Schiphol ging veel te snel en voordat ik het wist moest ik opeens nog mijn OV-chipkaart stopzetten, een Etos vinden en de laatste dingetjes kopen, naar vertrekhal 20 rennen én iedereen een afscheidsknuffel geven en dat in twintig minuten. Maar alles is goed gekomen! Behalve dan dat ik meteen al bij de douane mijn paspoort ergens liet vallen (sorry papa). Gelukkig was er een oplettende man (en Anne en Emma die de hele 22 uren durende reis goed op me hebben gepast).

De vluchten gingen allemaal prima trouwens. Toch waren we wel blij met de vertraing op JFK in New York ookal was het voor ons al 3 uur 's nachts zodat we eindelijk een warme maaltijd konden eten (er werd de rest van de vluchten niks geserveerd dus we leden ernstige honger). We belandden uiteindelijk na heel wat gezeul met veel te veel en te zware koffers (10 mega koffers en tassen, 3 meisjes) in ons hotel.

Zaterdag hebben we de taxi genomen naar een shopping mall in Rochester en hier hebben we uren rondgedwaald en dingetjes gekocht zoals een Amerikaanse simkaart en antibacteriële handgel met glitters en poedelplaatjes. Helaas was ik Thailand gewend waar alle taxi’s en tuktuk’s zich overal aandringen om je terug naar je hotel te brengen, maar dat was hier niet het geval. Uiteindelijk heb ik een nummer gekregen en gebeld - ‘YO TAXI? WHERE ARE YOU? OKAY RACHEL I’M COMING HONEY!!’. Snel daarna lagen we in ons bed te genieten van onze aankopen en nu gaan we sushi eten!

Oja, voor de geïnteresseerden, mijn Amerikaanse nummer is:
+15852868805 Byeee

  • 17 Augustus 2014 - 09:20

    Guusje:

    Leuk Rachnel, ik verheug me er op om jouw belevenissen te lezen. Ik ga in USA altijd als Jennifer door het leven (m'n tweede naam) want Guusje... nou ja, dat behoeft geen toelichting :)

    Succes maandag!! En top die handgel.
    x

  • 17 Augustus 2014 - 10:57

    Astrid Eilander:

    Hey Rachnel!

    Ik volg je blog via Guusje. :-)
    Ik wil je veel plezier toewensen in Amerika. Weet nog goed dat ik mijn jaar
    au pair daar begon. Tig jaar geleden. Heel spannend allemaal. Dus vandaar
    heel veel succes en geniet van alle amerikaanse gewoontes. :-)

    Groetjes Astrid (Estrid voor de engelstaligen)


  • 17 Augustus 2014 - 22:22

    Hilde:

    Hey nichtje. Leuk! Ik ga je volgen. Veel plezier daar.

  • 17 Augustus 2014 - 22:24

    Bruiny:

    Ik geniet op afstand enorm mee! Maak er een feestje van in de USA, geniet met volle teugen en hou ons op de hoogte met je reisverslagen. Ik ben TROTS op je! XX

  • 18 Augustus 2014 - 00:38

    Almar:

    GLITTERS

  • 24 Augustus 2014 - 20:41

    Esther:

    Chick!! Lees je verhaal nu pas sorry! Super vet allemaal! Wow 22 uur durende vlucht? Geneseo ligt toch vlakbij new york? Wel fijn dat je de eerste dagen met de Nederlandse meisjes bent! Alleen is t toch een stuk moeilijker..
    Have fun nog!! Ben benieuwd naar de eerste foto's :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Rochester

Rachnel

Student aan de State University of New York in Geneseo

Actief sinds 16 Aug. 2014
Verslag gelezen: 431
Totaal aantal bezoekers 8408

Voorgaande reizen:

16 Augustus 2014 - 20 December 2014

Geneseo

Landen bezocht: