On campus! - Reisverslag uit Geneseo, Verenigde Staten van Rachnel Kramer - WaarBenJij.nu On campus! - Reisverslag uit Geneseo, Verenigde Staten van Rachnel Kramer - WaarBenJij.nu

On campus!

Blijf op de hoogte en volg Rachnel

23 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Geneseo

De laatste dag in Rochester besloten we een wandeling te maken in de natuur (lees: snelwegen, af en toe een autobedrijf en op een gegeven moment een stukje bos ofzo). Er zijn hier geen voet- of fietspaden, want Amerikanen lopen blijkbaar niet en doen elke meter met de auto. We werden dan ook raar aangekeken. Op een gegeven moment werden we aangehouden door een agent omdat we op een verboden plek liepen. We hebben nog wat foute toeristische foto’s kunnen maken en er was een airshow met straaljagers waar duizenden mensen op af kwamen dus dat was leuk om te zien!

Maandag werden we dan eindelijk opgehaald door Sam en naar Geneseo gebracht! Sam was ontzettend aardig en vertelde ons van alles over het studentenleven, de campus, de verenigingen (kappa delta, alpha labda chi etc). De kamers zijn gelukkig groter dan verwacht. Ik had heel veel spul over gekocht van een andere student uit Nederland en ik schrok me dood toen ik zag hoeveel het was (zie foto). Gelukkig waren Ryan en Matt er, studenten uit Canada (Vancouver, Mariska!) om ons overal bij te helpen. Nadat we de campus rondgelopen hadden(het is echt mega) en wat administratieve dingen hadden geregeld, kwamen steeds meer internationale studenten. ’s Avonds gingen we met een groep van 8 uit eten bij een pizzeria en dat was heel gezellig.

Dinsdag was de laatste dag voor de introductieweek. Ik had meteen al een afspraak bij het Health Center gepland voor mijn Rabiës injectie. Ik werd daar heel aardig ontvangen door Doctor Radi. Hij was heel geïnteresseerd in me en vond het sneu dat ik meteen bij aankomst al zoveel moest regelen. Wel gaf hij me een compliment voor mijn Engels met alle medische termen dus dat was leuk om te horen. Daarna hebben we ons met een paar mensen ingeschreven voor Fitness waar we al hebben gesport!

En mijn roommate is aangekomen! Nayon Kim, een meisje uit Zuid-Korea. Ze is echt ontzettend lief, meteen bij aankomst gaf ze mee twee paar Koreaanse sokken cadeau (zie foto) en ze zei dat ze me op Cinderella van Disney vond lijken haha. We kletsen heel veel over de verschillen tussen onze culturen. 50% van al haar vriendinnen en familie doet aan plastische chirurgie! Het is daar heel normaal en veel goedkoper. Koreanen willen graag zo Westers mogelijk lijken en daarom doen ze vaak een double eyelid operatie, verbouwen ze hun neus tot een wipneus of maken ze hun kaak meer ‘u-vormig’. Ik vind haar zelf een heel mooi meisje en ze heeft ook niks aan zichzelf laten verbouwen gelukkig. ’s Avonds heb ik hardgelopen met Anne en Jalien.

Woensdag begon de drie dagen durende introductieweek en dat was best heftig. De wekker ging om 7 uur en vervolgens zaten we tot 17:00 in de Newton hall waar allemaal mensen langskwamen met praatjes. Wat te doen als je zwanger bent? Wanneer mag je alcohol drinken? Hoe gebruik je een computer? Hoe maak je vrienden?????? De helft was allang duidelijk, maar toch. Het was allemaal ontzettend serieus en het draait eigenlijk allemaal om een paar dingen. Het is ontzettend belangrijk dat je ‘personal initiative’ toont. Leraren willen dat je actief meedoet in de les en echt met je mening durft te komen. Daar moet ik dus echt aan wennen... Ook waren er een aantal typisch Amerikaanse toespraken van professoren, waarin dingen werden geroepen als ‘Stay happy, you have incredible values!’ ‘You are the V.I.P’s!' 'You are a superstar, you can reach for the sky!' Ik moet eerlijk bekennen dat het stiekem wel motiverend werkt.

Vandaag (vrijdag nog voor mij) heb ik mijn Rabiës prik eindelijk gehaald. Deze kost hier 223 dollar, echt belachelijk, dus na heel wat gepraat over zorgverzekeringen heb ik hopelijk geregeld dat alles goed komt. Nogmaals, ze zijn hier zo aardig en elke keer als ik de dokter nu tegenkom zegt hij meteen Hey Rachel! en begint een praatje.

Vanmiddag ben ik met Sarah, een leuk meisje uit Engeland, naar een picknick gegaan voor freshmen (1e jaars Amerikanen). We wilden ons er graag wat bij voegen dus zijn gewoon met onze watermeloenen op groepjes afgestapt en hebben wat gepraat, wat echt heel leuk was! Iedereen vindt het super interessant als je uit Nederland komt. Morgen begint het weekend, vol met spelletjes en wedstrijden waar je kunt kijken en er is nog genoeg te doen :) Ik ben echt ontzettend blij dat ik bij deze University ben gekomen en ik kan niet wachten tot de lessen maandag beginnen (ja, wow, echt).

  • 23 Augustus 2014 - 07:52

    Guusje :

    Klinkt als een goede start Rachnel!
    Je hoort zeker vaak dingen als: Poland? No, Holland. The Netherlands. Oh is that part of Germany? I love your chocolates. No that's Belgium. You all walk on clogs right? Drugs are free in your country right? etc :))
    Have fun!
    x

  • 23 Augustus 2014 - 13:32

    Je Bffl:

    Aahh super leuk Rach! :D Klinkt echt geweldig! En die Matt & Ryan klinken interessant ;) en echt super dat je gelijk al gaat socializen met Amerikanen! dat is echt zo leuk :) heeeeeeeel veel plezier nog <3 <3 <3 en we appen! en binnenkort skypen!

    kussssss Maris

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Geneseo

Rachnel

Student aan de State University of New York in Geneseo

Actief sinds 16 Aug. 2014
Verslag gelezen: 369
Totaal aantal bezoekers 8429

Voorgaande reizen:

16 Augustus 2014 - 20 December 2014

Geneseo

Landen bezocht: