Halloween! - Reisverslag uit Geneseo, Verenigde Staten van Rachnel Kramer - WaarBenJij.nu Halloween! - Reisverslag uit Geneseo, Verenigde Staten van Rachnel Kramer - WaarBenJij.nu

Halloween!

Blijf op de hoogte en volg Rachnel

02 November 2014 | Verenigde Staten, Geneseo

Na mijn vorige blog in Chicago wordt dit een stuk minder avontuurlijk, maar ik zal mijn best doen. Het waren namelijk 3 weken van studeren waarvan ik er uiteindelijk 2,5 week niks deed wat dit keer resulteerde in slechts drie dagen slaaptekort. Ik vind altijd smoesjes om dingen uit te stellen. Deze namelijk, van vorige week: “Ik heb echt een legging nodig om te kunnen leren”. Ja, dat kwam uit mijn mond. 80% van alle meisjes hier loopt rond in een legging zoals ik wel eerder heb verteld. Met Uggs of sportschoenen eronder (geen slippers met sokken meer nu het kouder wordt, gelukkig). Een “Geneseo” XL trui maakt het af, en als je geluk hebt ontbijten ze niet in de les naast je maar hebben ze dat thuis al gedaan. Oh en heel veel personen dragen ook sloffen buiten of in de les, wat echt het toppunt van luiheid is. Het probleem is alleen dat ik, na twee maanden mijn best doen voor mijn uiterlijk, ook een beetje de “who cares” houding aanneem. De schok die ik altijd ervoer in Nederland wanneer ik een meisje in een legging (gebruikt als broek) zag, had ik hier de eerste paar weken ook. Maar ik ben eraan gewend. En ik heb er een gekocht. En ik loop erin rond nu. En het werkt! 6 dollar bij de Walmart en voor je het weet heb je zin om je legging aan te doen en te studeren. Het is gewoon zo comfortabel. Ik heb het tot nu toe nog maar twee keer publiekelijk aangehad, maar dat voelde nogal ongemakkelijk. Want het is en blijft lelijk.

Deze week was best wel spannend, wat ik had mijn eerste presentatie in het Engels. Dit heb ik wel vaker gedaan, maar ik was extra zenuwachtig want 1. Het was een vak voor Psychologie, Human Sexual Behavior en 2. De andere meiden waren wel gewoon Amerikaans, op Anandi na. We moesten praten over Falling Out Of Love. Een van de meisjes was ontzettend ijverig en heeft de hele presentatie gemaakt. Anandi en ik waren altijd aanwezig bij de meetings, maar volgens mij mochten ze ons niet zo. Wij probeerden gezellig te praten over het leven en de cultuurverschillen, maar dan was het steeds al snel “can we go back to being serious?” Nou sorry maar Anandi en ik zijn niet echt de juiste personen om serieus mee te zijn en al helemaal niet als het over Falling Out Of Love gaat. We moesten bijvoorbeeld een discussie houden met de klas over het volgende: Eric and Chris have been bickering over everything, last night they got into a screaming match over what to eat for dinner. What could be causing them to fall out of love? Nou sorry hoor, maar dan zie je toch twee mannen voor je die schreeuwen “IK WIL AARDAPPELEN” en “NEE IK WIL ROSBIEF” en dat is toch grappig? Maar zij waardeerden onze slappe lach steeds niet. Dus toen we terug liepen na de zoveelste meeting zei Anandi: “Ik snap wel dat ze ons een beetje kut vinden. Sorry dat we even willen ‘bonden’”. Want daar draait het toch om, vrienden maken in Amerika? Maar goed, de presentatie ging uiteindelijk prima. Verder had ik ook een tentamen van American Public Address waar ik de avond van tevoren mee was begonnen :( maar ook die ging best prima!

Verder vierden we vorige week zondag de 21e verjaardag van Jalien! We gingen uiteten bij Big Tree Inn waar we ontzettend lekker eten kregen en we sloten het af met de lekkerste Cheesecake ooit (pumpkin smaak!). We hadden een paar leuke cadeautjes voor haar gekocht, waaronder een zilveren armbandje. Toen we met z’n 3en in een antiek winkel naar het perfecte cadeautje zochten, werd Anne nog beschuldigd van diefstal door de bazin (wat natuurlijk niet waar was).

En het allerleukste: HALLOWEEN! Het is hier zo’n groot gebeuren en van kinds af aan wilde ik dit al vieren. Het duurt in principe een hele week en er waren zoveel leuke activiteiten. Om te beginnen heb ik mijn eerste pompoen gekerft! We hebben met een hele groep internationale studenten pompoenen en snoep gekocht en het was een hele gezellige avond. Mijn pompoen had een vleermuis :).

Daarna zijn we naar een Haunted House gegaan! Ik ben in mijn hele leven nog nooit naar een spookhuis geweest, op die in het vogeltjespark in Rijs na (wat niks voorstelt natuurlijk). Nou dit was… ik heb er geen woorden voor. Het was zooooo eng. Het was georganiseerd door een Alpha Kappa damesclub en er waren zoveel acteurs. In elke kamer was een bepaalde scene en als je van horrorfilms houdt kwam alles je bekend voor. Ik was samen met Emma en ik ben nog nooit zo blij geweest dat ik niet alleen was. De engste kamers waren: 1. De clownskamer. Bij binnenkomst liep er een clown met een mes op je af die je om hulp vroeg. Ik probeerde me om te draaien en toen pakte een andere clown me van achteren vast en Emma werd ondertussen in papier gewikkeld ofzo. 2. Het zieke meisje. Dit was sowieso de allerengste. We liepen een lege kamer in en toen kroop er een onverzorgd meisje met een witte pyjama op ons af en pakte onze benen. “DON’T LEAVE ME ALONE I’M NOT SICK!” schreeuwde ze, terwijl ze rare demonenbewegingen maakte. Serieus, het deed me denken aan het meisje van “The Ring” en “The grudge” en ik heb nog nooit zo hard gegild. Meer kamers hadden “Bloody Mary” met een dood lijk in de badkamer, een bebloed meisje op een operatiekamer en creepy halfdode mensen je benen vastpakten. Ik wou dat ik het gefilmd had om het aan jullie te laten zien, ik denk niet dat ik ooit een enger spookhuis zou zien in mijn leven.

Ook in de lessen was het Halloween. Meerdere professoren hadden zakken met snoep mee. Een heel nieuwe soort snoep trouwens. Ik heb een nieuwe verslaving: Reeves (pindakaas chocolade). En in de Engelse les hadden we een film gekeken over discriminatie van zwarte mensen omdat blijkbaar hier een paar jaar geleden mensen verkleed gingen met een zwart geverfd gezicht wat helemaal fout liep.
Ook ben ik naar een Workshop gegaan waar we hebben gediscussieerd over welke kostuums wel en niet geschikt zijn. Die avond heb ik ook een tweede Haunted House waarvoor we 2 uur(!) in e rij moesten staan.

En ik ging verkleed als vampier! Lekker origineel, maar goed, waarschijnlijk was dit mijne eerste en laatste Halloween. We waren door Sam uitgenodigd voor een feestje van jongens van het zwemteam. Het was geweldig! Iedereen was verkleed wat het extra leuk maakte. De jongens waren allemaal ouder en veel volwassener dan de gemiddelde freshman hier. We deden allemaal leuke drankspelletjes zoals slapcup met een pingponbal en beerpong. Iedereen had zijn eigen drank meegenomen dus er was geen gedoe. We zijn daar best lang gebleven en ik heb met allemaal nieuwe mensen gepraat en iedereen was zo gezellig en volwassen!

Daarna gingen we met het hele huis (in totaal waren er zo’n 20 mensen uitgenodigd) naar een anders feestje in het ‘centrum’ van Geneseo. Toen we binnenliepen heb ik me nog nooit zo awkward gevoeld. Alle meisjes keken ons zooo arrogant aan. Het was blijkbaar een heel exclusief feestje en we waren totaal niet welkom. Dus ik liep op een groepje meisjes met een arrogante blik af en ik vertelde dat ik uit Nederland kom en dat een paar jongens uit het zwemteam ons hadden uitgenodigd. Nadat ik sorry zei en het nog meer probeerde uit te leggen, hadden we uiteindelijk en superleuk gesprek en bleken het hele aardige meisjes te zijn. Ze zeiden dat het de 'normale Amerikaanse blik' is wanneer er onuitgenodigde meisjes (vooral meisjes ja, want concurrentie...) binnenliepen. Daarna ontmoette ik nog twee jongens die hetzelfde Psychologie vak als ik hadden gevolgd en ze voerden me appels met kaneel en een drankje en ik kreeg allemaal bier aangeboden. Dus het werd toch nog heel gezellig! Maar toen opeens was de sfeer helemaal veranderd en werd me verteld dat ik het huis meteen moest verlaten en dat we allemaal niet welkom waren volgens de huiseigenaren. Op de twee jongens en het groepje meisjes na, die voelden zich heel schuldig en ze zeiden dat we van hen wel mochten blijven. Ach, heb ik dat ook weer eens meegemaakt. Dus als je echt een feestje binnen wil komen moet je zeker weten dat je minstens 30% van de mensen kent anders gebeurt dit dus overal waar je komt. Daarna zijn we nog rondgelopen en ik kwam zoveel leuk verklede mensen tegen. Ik had verwacht dat alle meisjes sexy verkleed zouden, zoals in Mean Girls te zien is, maar dat viel heel erg mee. De meest geweldige kostuums kwamen voorbij en ik ben zooo blij dat ik een echte Halloween heb meegemaakt :). Ik ga proberen het in Groningen te introduceren bij mijn vrienden want het is veel te leuk!

  • 02 November 2014 - 20:49

    Jebffl:

    Reeves <3

  • 03 November 2014 - 19:16

    Guusje:

    Weer erg leuk om te lezen Rachnel!! Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Geneseo

Rachnel

Student aan de State University of New York in Geneseo

Actief sinds 16 Aug. 2014
Verslag gelezen: 352
Totaal aantal bezoekers 8420

Voorgaande reizen:

16 Augustus 2014 - 20 December 2014

Geneseo

Landen bezocht: