NYC, speechbuddy, twerken - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Rachnel Kramer - WaarBenJij.nu NYC, speechbuddy, twerken - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Rachnel Kramer - WaarBenJij.nu

NYC, speechbuddy, twerken

Blijf op de hoogte en volg Rachnel

21 September 2014 | Verenigde Staten, New York

Heb je wel eens 5 kilometer gerend? Op goedkope Action slippers? En heb je dat wel eens gedaan in Time Square, NYC? Met 4 tassen vol met net gekochte kleding en twee paar schoenen? 50 minuten lang? Heb je onderweg twee keer je slippers kapot gerend? Maar moest je doorgaan omdat je ontzettend haast had? Nee he. Zo eindigde mijn weekend vorige week in New York City. Ik zal bij het begin beginnen.

Donderdagavond gingen Anandi, Jalien, Anne, Tommy, Seung, Corinna en ik met de Megabus van Rochester naar NYC. Het was een heel heftige busreis van 7 uur en ik heb geen oog dicht gedaan. Maar toen we rond 06:00 langs de skyline reden en uiteindelijk uitstapten tegenover het hotel waar mama ik en vorig jaar zaten, was ik helemaal enthousiast. Het appartement was supermooi en lag in een schattig deel van New Jersey. We gingen ontbijten bij Pret-a-Manger met Seung. Hij was die dag onze guide en dat was heel handig want hij kent alle short cuts, lunchplekken en fotomomentjes zonder dat alles veel tijd kost om het te vinden. We zijn vrijdag naar Time Square, Rockefeller center, Top of the Rock, Central Park en the Statue of Liberty met de South Ferry gegaan en we hebben gegeten bij Applebee’s. Dit had ik allemaal al gezien maar ik vond het helemaal niet erg want het uitzicht op Top of the Rock is zo geweldig en ik kan geen genoeg krijgen van Central Park. In Central Park werd ik trouwens aangesproken door een fotograaf of ze me op de foto mocht zetten voor haar Facebook website omdat ze me er schattig en buitenlands uit vond zien. Dat was wel even grappig. Ook de skyline en the statue of liberty waren weer prachtig met ondergaande zon! ’s Avonds laat waren we helemaal kapot van al het lopen en we vielen meteen in slaap.

Zaterdag stonden we mooi op tijd op om de hele dag mee te maken! We ontbeten bij een schattige tent en gingen meteen door naar.. Victoria’s Secret! Iedereen was zo enthousiast en we hebben zooooo veel gepast. We waren er wel twee uur. Toen moesten we haasten want we hadden afgesproken met Seung en Tommy in Lower Manhatten. We hadden namelijk het idee om te lunchen bij ‘Spot Dessert bar’ met de meest geweldige toetjes. En wauw, het was geweldig. We hadden 7 toetjes besteld en met tax kostte het samen $86. Maar dat was het dubbel en dwars waard! Toen moest Seung helaas alweer weg want hij had een bruiloft en Tommy werd onze guide. Hij nam ons mee naar Washington Square Park. Alles daaromheen was ook ontzettend mooi, een deel wat ik nog niet eerder had gezien. Hij liet ons ook het huis zien dat in de film ‘I am Legend’ met Will Smith voorkomt. Daarna liepen we door naar het 9/11 Memorial. Het begon ondertussen te regenen. Ik had het Memorial nog niet gezien en ik moet zeggen dat ik het echt heel indrukwekkend vond. Het was zo groot en mooi en de regen maakte het allemaal nog overweldigender waardoor ik er zelfs emotioneel van werd. Daarna begon het zo hard te plensen dat we besloten ons schema om te gooien en lekker te gaan shoppen in Soho!

We waren zo enthousiast want we konden niet wachten om écht te shoppen. Ik wilde eindelijk Clarks kopen omdat ze hier veel goedkoper zijn en ik zocht nog nieuwe hardloopschoenen. Uiteindelijk heb ik heel veel bij Forever 21 gekocht én mijn schoenen zijn binnen! Toen was het opeens 19:00 en we waren helemaal vergeten te eten. Maar we hadden iets heel leuks op de planning staan: Brooklyn Pizza! Tommy woont in Brooklyn en wist een geweldig pizza restaurant waar normaal gesproken rijen van 40 minuten staan, maar die gok wilden we wagen. We twijfelden of we de metro wilden nemen of lopen, maar we besloten te lopen (hoeveel blaren we ook hadden). We liepen in de regen in het donker over de Brooklyn Bridge en dat was zoooo mooi. Ik heb sowieso niks tegen regen en we hebben weer mooie foto’s gemaakt. Toen we uiteindelijk bij Grimaldi’s pizza aankwamen was er GEEN RIJ. We konden ons geluk niet op en we bestelden 3 mega pizza’s met allemaal verschillende toppings. Het was echt de meest lekkere pizza ooit met super leuk personeel en ik kan het iedereen aanraden.

Daarna moesten we echt haasten naar het busstation om onze laatste bus te halen en we belandden weer helemaal kapot in bed na een geweldige dag. Zondag hebben we lekker de hele dag gechilld na een ontbijt bij Carlo’s Bakery (ja die van TV) en geshopt. We hebben allemaal wat supermoois bij Victorias Secret gekocht en ik kreeg zelfs nog een ‘Free panty’ kaartje bij de kassa dus het komt erop neer dat ik er weer veel te veel geld heb uitgegeven. Jalien en ik wilden nog heel graag Nike hardloopschoenen en dat zou een haastklus worden, maar we gingen ervoor. We RENDEN naar NIketown, de grootste Nike winkel van New York. Toen we er eindelijk waren vertelde ik een medewerker dat ik 20 minuten had om mijn perfecte paar te vinden. Hij hielp me heel goed en ik heb ze gevonden:) Daarna waren we echt gestresst want we hadden 17:15 afgesproken met Jalien en Anne en we hadden nog maar 30 minuten. In die tijd moesten we 3 Avenues en 20 streets afleggen. Op slippers dus, bepakt met teveel tassen. Op één of andere manier is het ons gewoon gelukt, door steeds ‘WATCH OUT’ te schreeuwen en niet te stoppen. Ik mag van mezelf nooit meer klagen als ik 5KM ren want ik kan het blijkbaar ook op slippers in een van de drukste gebieden van de wereld. We waren zo gestresst dat we zelfs een taxi bestelden die ons 2 minuten verder reed maar dat ging zo langzaam (duh, Time Square) dat we geld naar hem toe gooiden en weer uitstapten en verder renden. Maar we hebben uiteindelijk de bus gehaald! De 7 uren terug waren veel beter omdat we rond 2 uur ’s nachts aankwamen op de campus en dus redelijk normaal konden slapen. Maar wauw, wat was dit weer een geweldig weekend! Het was zo gezellig met iedereen en Seung en Tommy deden echt hun best om ons de beste plekken te laten zien. Dat ik 350 dollar aan kleding heb uitgegeven maakt me ook niks uit want ik had het echt allemaal nodig.

Verder heb ik vorige week heel veel gedanst. Ik heb me opgegeven voor “Ballroom dancing” met mijn roomie. Maandag hadden we onze eerste les en we kunnen de Merengue dansen! (Nouja, ik als man want we waren partners die les. Ik wil ooit nog wel de vrouwenversie leren, want ja, weet maar nooit wanneer je de Merengue danst op een bruiloft ofzo). Het is een hele gezellige groep en we zijn de enige Internationals. Dinsdag had ik mijn eerste Jazz dance les… Ik had me opgegeven voor “Advanced Jazz” met als idee dat ik ‘het wel snel op zou pakken’. Ik koos het eigenlijk vooral omdat de Choreografie op een remix van Lana del Rey’s “Young and Beautiful” zou zijn wat ik een heel mooi nummer vond. Nou, ik stond me toch mooi voor lul. Ik kwam daar binnenlopen met m’n Nikes bij allemaal meiden met jazz outfits en dure schoenen. Bij het voorstel rondje ging het al helemaal mis. We moesten onze naam, major, leeftijd en lievelings danspas noemen. Iedereen kwam met moeilijke jazz termen die ik niet kende. Toen ik aan de beur was stond ik op en ik zei “Well, I like to do this dance move when I’m really drunk…”. Mariska/Esther/Klaske etc, jullie weten welk danspasje ik bedoel :(. Dus uit stress deed ik dat pasje en iedereen lachte zich dood. Maargoed. Iedereen had al 10 jaren ervaring en hoe erg ik mijn best ook deed, ik kon het tempo niet bijhouden. Ik kan gewoon geen split in de lucht en een arabesk met een spagaat op de grond zonder om te vallen. Dus tot zover mijn jazz carrière. Ik hou het maar gewoon bij Ballet en Ballroom dancing.

Verder kijk ik altijd een beetje op tegen de dinsdag en donderdag omdat ik gewoon geen tijd heb om pauze te houden. Van 09:00 tot 16:00 ben ik non-stop in de les of ren ik naar lessen toe. Ik heb geregeld dat Anne een sandwich voor me besteld in de paar minuten die ik heb tussen ballet en Engels (inclusief omkleden en van gebouw switchen). Daarvoor wilde ik nog wel eens een bagel bestellen in de bibliotheek. Maar sinds die keer dat de barjongen zei ‘Looks like there’s some mold on this bagel, do you want another bagel?’ durf ik dat niet meer zo goed. ‘No thanks, mole spreads, you know…’ Ik ben er ook wel aan gewend dat mensen vaak na een paar minuten al zeggen: ‘Where are you from? I love your accent/Your accent is cute/Your accent sounds funny’. Ik zou nooit een Amerikaans accent krijgen :(. Ik hoorde zelfs een keer van iemand dat het lijkt alsof ik zing in plaats van praat.

Ik heb trouwens ook en speechbuddy hier, Kyle, een student van 26. Hij moet me dus met mijn uitspraak en woordenschat helpen. Als ik hem 1x per week een uur spreek krijg ik een extra credit, dus why not? Tot nu toe hebben we alleen nog maar over koeien, boten, auto’s, Groenland en aardappelen gepraat en hij liet me een paar Groenlandse gedichten zien dus ik weet niet zeker of het wat toe gaat voegen aan mijn vocabulaire. Zo meteen heb ik weer een afspraak met hem dus ik ben benieuwd wat ik nog meer ga leren.

Verderrrrr… oja, ben ik naar een presentatie over ‘I Love Female Orgasm’ gegaan, erg interessant (ik kreeg weer een extra credit). Uitspraken als ‘My mom bought my first dildo’ en ‘My parents told me that masturbation would send me to hell’ werden onbeschaamd vanuit het publiek met de rest gedeeld. Ook heb mijn eigen t-shirt en slippers gedo-it-yourselfd. Ik ben gaan freerunnen. En ik ben gisteren weer uitgegaan, naar de club ‘Statesmen’. Het is echt VERSCHRIKKELIJK. Ik overdrijf niet: Meisjes twerken zoals Miley Cyrus en dragen soms niet meer dan een short met bikinitop. Als je even niet oplet knijpt er een hand in je kont. Stelletjes (of random mensen die elkaar hebben ontmoet) gaan de wc’s in en komen er na tien minuten weer uit. Meisjes en jongens grinden elkaar tot ze er bij neervallen en naar de campus gedragen moeten worden. En dit alles bij 35 graden, dus het is een dikke zweetboel. Maar verder heb ik een leuke avond gehad hoor. Gelukkig gaan de clubs hier dicht om 02:00 want de afterparty’s en het pregamen (voordrinken) is leuker.

Nu zit ik in de bibliotheek, druk aan het schrijven voor mijn essay en ik ben aan het leren voor mijn eerste twee tentamens komende week. Whish me luck! Bedankt voor allen die dit veel te lange stuk hebben gelezen. Ik waardeer jullie likes en reacties :)

  • 22 September 2014 - 09:51

    Guusje:

    Wederom erg leuk om te lezen Rachnel!
    Ik word wel al moe als ik het lees, ik kan me voorstellen dat je uitkijkt naar relaxmomentjes :)
    Van New York krijg je nooit genoeg hè?
    Superknap die marathon op slippers dwars door New York!
    x

  • 23 September 2014 - 10:42

    Nettie Kramer:

    En de foto's lijken altijd zo braaf :-) Succes met je tentamens!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, New York

Rachnel

Student aan de State University of New York in Geneseo

Actief sinds 16 Aug. 2014
Verslag gelezen: 440
Totaal aantal bezoekers 8425

Voorgaande reizen:

16 Augustus 2014 - 20 December 2014

Geneseo

Landen bezocht: